How might comics be used to teach French Civilization?

Dla komiksiarzy to oczywistości. O możliwościach wykorzystania komiksu w nauczaniu między innymi historii też w Polsce pisano. Ale tytuł ten mógłby brzmieć również „How might comics be used to teach Polish Civilization?”. Z podaniem polskich przykładów, oczywiście. Tych ciekawych. Takie też są.

PencilPanelPage has been a platform for many valuable discussions about the use of comics in the classroom. It’s a question I have been contemplating along very pragmatic lines as I prepare my syllabus for the French Civilization sequence I’m slated to teach this year. French Civilization courses are standard in most French curricula, usually taught as a two-course sequence with the French Revolution as the chronological dividing line. Traditionally, I suspect, the rationale behind the course sequence was that French majors need a basic grasp of French history if they are to master the French literary canon. But now that French curricula no longer tend to be organized narrowly around literature, French Civilization courses are able to target the broader rubric of „French culture” through almost any combination of disciplinary approaches and using any number of cultural artifacts, from opera and architecture to film and comics. But how can anyone…

View original post 603 słowa więcej

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s