MFKiG i nagrody! W tym ministerialna dla bibliotekarza!

Podaję na gorąco dwie wiadomości, jakie doszły mnie z Łodzi!

Po pierwsze, co podała już Aleja Komiksu (a ja podaję za nią) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego przyznał Odznaki Honorowe „Zasłużony dla Kultury Polskiej” Jackowi Gdańcowi (Gildia), Wojciechowi Łowickiemu i Bogdanowi Ruksztełło-Kowalewskiemu w dowód uznania za działania na rzecz komiksu. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się na dzisiejszej gali MFKiG.

Wszystkim serdecznie gratuluję, ale szczególnie cieszy mnie wyróżnienie dla Bogdana Ruksztełło-Kowalewskiego z Pracowni Komiksowej przy Bibliotece Manhattan w Gdańsku. To świetna wiadomość!

Druga świetna wiadomość?

Właśnie dostałem smsa z informacją, że Centrala została wydawcą roku! Cieszy to mnie ogromnie, bo działania Centrali i ich wydawnictwa bardzo cenię, a poza tym – od niemal samego początku Michał Słomka i jego drużyna z Centrali współpracują i współdziałają z Biblioteką Uniwersytecką w Poznaniu.

To są naprawdę świetne wieści! Serdeczne gratulacje!

A o innych nagrodach zapewne już niebawem będzie można przeczytać na Facebooku i komiksowych portalach.

Skomentuj

