Poznańska Dyskusyjna Akademia Komiksu :: marzec-czerwiec 2012

Na stronie Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu pojawił się program Poznańskiej Dyskusyjnej Akademii Komiksu na nowy semestr.

Od końca marca 2012 zmienia się osoba, z którą należy się kontaktować w sprawie PDAK oraz Kolekcji Komiksów. Na rok obowiązki przejmuje Andrzej Jazdon, kierownik Oddziału Zbiorów Specjalnych BUAM.

Projekt plakatu :: Ada Buchholc

21 marca
Magdalena Lachman
Komiks a literatura – użyteczne konfrontacje

dr Magdalena Lachman – adiunkt w Katedrze Literatury Polskiej XX i XXI Wieku Uniwersytetu Łódzkiego; autorka książki Gry z „tandetą” w literaturze polskiej po 1989 roku (Kraków 2004); koncentruje się na związkach literatury i kultury masowej oraz rozpatruje literaturę w horyzoncie oddziaływania innych mediów i zjawisk o (para)artystycznym wydźwięku (szczególnie z obszaru kultury wizualnej); uczestniczka (od pierwszej edycji w 2001 roku) i współorganizatorka (od 2009 roku) Sympozjów Komiksologicznych odbywających się corocznie z inicjatywy Krzysztofa Skrzypczyka w ramach Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi.

19-22 kwietnia
III Międzynarodowy Festiwal Kultury Komiksowej „Ligatura”

Więcej informacji, również o wydarzeniach w Bibliotece Uniwersyteckiej, na bieżąco można będzie śledzić tutaj.

16 maja
Iwona Chmura-Rutkowska
„Kochać zbyt mocno” – komiks jako narzędzie edukacji i emancypacji

dr Iwona Chmura-Rutkowska – pedagożka i socjolożka, adiunktka w Zakładzie Socjologii Edukacji na WSE UAM. Członkini Rady Programowej Interdyscyplinarnego Centrum Badań nad Płcią i Tożsamością Kulturową i wykładowczyni Gender Studies na UAM.
Autorka publikacji dotyczących kulturowych i społecznych uwarunkowań kształtowania tożsamości rodzajowej. Współautorka (wraz z dr Joanną Ostrouch-Kamińską) książki Mężczyźni na przełęczy życia. Studium socjopedagogiczne (Kraków 2007). Jej praca badawcza koncentruje się wokół problemu psychologicznych i społecznych mechanizmów treningu socjalizacyjnego oraz (legalnych i nielegalnych) praktyk edukacyjnych reprodukujących androcentryzm i stereotypy związane z płcią. Obecnie realizuje dwa projekty badawcze, na temat rówieśniczej przemocy motywowanej stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią w codziennych doświadczeniach polskich gimnazjalistów oraz (razem z dr Edytą Głowacką-Sobiech i dr Izabelą Skórzyńską) na temat nieobecności i stereotypowych wizerunków kobiet w szkolnej edukacji historycznej.

20 czerwca
Magdalena Dudzińska
O kulturowym i językowym potencjale komiksu w nauczaniu języka obcego

mgr Magdalena Dudzińska, doktorantka w Instytucie Lingwistyki Stosowanej UAM, lektor języka niemieckiego. Interesuje się zastosowaniem mediów wizualnych w dydaktyce języka niemieckiego oraz możliwościami pracy interdyscyplinarnej w praktyce szkolnej.

2 comments

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s